غشای پلاسمایی

 

غشای پلاسمایی سلول

 

 

*علایم کمبود آهن*

*علایم کمبود آهن در گیاهان*

 

علايم كمبود آهن بيشتر در درختان ميوه ديده مي شود.

به نظر مي رسد كه اين گياهان نسبت به كمبود آهن مقاومت مي نمايند .

علامت اصلي كمبود آهن زردي يا كلروز مي باشد. اين زردي معمولا

دربرگهاي جوان ديده مي شود و به تدريج تمام برگهاي درخت را فرا

ميگيرد.

 رنگ پريدگي معمولا بين رگبرگها بوده و خود رگبركها سبز باقي

مي مانند ورگبرگها به صورت شبكه سبزي  در زمینه زرد ظاهرمي

گردد.در بعضي از انواع گياهان مانند گلابي برگها اصولا سفيد رنگ

ميشوندورگبرگها نيز از اين كلروز در امان نخواهند بود. درموقع شدت

كمبود آهن،حاشيه برگها ممكن است سوخته شود اما اين حالت به ندرت

اتفاق مي افتد. از آن جا که آهن در گیاه پویا نیست، این علایم ابتدا در

برگهای جوان و در قسمت های بالای ساقه مشاهده می شود و با تشدید

یافتن کمبود، تمامی گیاه را در بر می گیرد.

اندوتلیوم

بزرگترین اندام بدن با ضخامتی برابر یک سلول وسعتی به اندازه 6 زمین تنیس دارد

اندوتلیوم، لایه نرم و یکدستی که سطح داخلی 96 هزار و 560 کیلومتر از عروق خونی در بدن انسان را پوشش داده‌است، درصورتی که از بدن انسان خارج شده و به لایه‌ای صاف تبدیل شود، می‌تواند سطح 6 میدان تنیس را به راحتی بپوشاند. این اندام به مغز عروق خونی شهرت یافته زیرا مشابه سدی هوشمند ورود مواد به درون جریان خون از طریق دیواره‌های رگ را کنترل می‌کند.

این اندام همچنین به واسطه آزادسازی مولکول‌هایی که به تنظیم فشار خون، مبارزه با بیماری‌ها، کنترل لخته شدن خون و تصفیه خون کمک می‌کنند، تصمیم‌گیری‌های مهمی در سیستم جریان خون بدن به عهده دارد. به این شکل خون به اندازه‌ای که بتواند جریان داشته باشد، در حالت مایع باقی می‌ماند.

همشهری

خمیازه

خمیازه کشیدن مغز را خنک نگه می‌دارد

خمیازه مسری است، اما نه در تابستان

دیدن خمیازه کشیدن دیگران حتی در عکس می‌تواند در افراد واکنش خمیازه را ایجاد کند. با این‌همه در مطالعه‌ای که در سال 2011 بر روی 80 داوطلب انجام گرفت مشخص شد که خمیازه کشیدن در واکنش به دیدن عمل خمیازه در یک عکس در فصل تابستان 24 درصد است درحالی که همین میزان در فصل زمستان 45 درصد محاسبه شده است.

خمیازه کشیدن موجب خنک شدن مغز می‌شود از این رو درجه حرارت فضای اطراف در دفعات تکرار خمیازه تاثیر به سزایی خواهد داشت. دانشمندان همچنین اعلام کرده‌اند خمیازه کشیدن به هوشیار ماندن انسان کمک می‌کند زیرا حل کردن مسائل پیچیده منجر به داغ شدن مغز شده و با یک خمیازه، مغز دوباره به حالت خنکی باز‌ می‌گردد.

یافته شگفت‌انگیز دیگر درباره خمیازه این است که هیچ انسانی نمی‌تواند با چشم‌های باز خمیازه‌ای کامل بکشد. این یافته در کتاب جدید عصب‌شناسی به نام رابرت پرووین، به نام "رفتار‌های عجیب: خمیازه کشیدن، خندیدن، سکسکه کردن و فراتر" منتشر شده است.

همشهری

نرمه گوش

سلامت قلب از روی نرمه گوش قابل پیش‌بینی است


چین و چروکی مورب یا عدم وجود این چین و چروک بر روی نرمه گوش انسان می‌تواند عاملی برای تعیین سلامت قلب باشد. باوجود اینکه دانشمندان درجستجوی یافتن ارتباط میان این ارتباط هستند، مطالعه‌ای که در سال 1992 بر روی بیماران بستری انجام گرفت، اولین مطالعه‌ای بود که نشان می‌داد احتمال ابتلا به بیماری‌های عروقی درمیان افرادی که بر روی نرمه گوش آنها خطی مورب دیده می‌شود، بسیار بیشتر از دیگر افراد است.

درواقع این شاخص برای پیش‌بینی افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی 94 درصد دقیق بود و باعث شد دانشمندان از این نشانه عجیب برای تشخیص بیمارانی که در معرض خطر قرار دارند، استفاده کنند. مطالعات جدید‌تر ارتباط میان این خط مورب را با مرگ قلبی ناگهانی مردان کشف کرده‌است.

همشهری

امگا3

مصرف روزانه امگا3 مهارت خواندن کودکان را تقویت می‌کند

همشهری آنلاین: براساس نتایج یک تحقیق که به تازگی انجام شده است، کودکانی که مهارت خواندن ضعیفی دارند می‌توانند با مصرف روزانه مکمل‌های اسیدهای چرب امگا 3 که درغذاهای دریایی و برخی جلبک‌ها یافت می‌شود، مهارت خواندن خود را تقویت کنند

به گزارش ایرنا، دانشمندان دانشگاه آکسفورد در این تحقیق به 362 کودک هفت تا 9 ساله برای 16 هفته روزی 600 میلی گرم قرص اسید چرب امگا 3 دادند.

دانشمندان متوجه شدند کودکانی که مهارت خواندن آنها از حد عادی پایین‌تر بود سه هفته پس از مصرف مکمل امگا3 مهارت خواندن‌شان نسبت به کودکانی که دارونما مصرف می‌کردند، تقویت شد.

دکتر ˈآلکس ریچاردسونˈ محققی که در این مطالعه شرکت داشت، گفت: نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف روزانه مکمل‌های امگا 3 عملکرد خواندن کودکانی که مهارت خواندن‌شان از حد عادی پایین تر است‌ را تقویت می‌کند و به این کودکان کمک می‌کند که مهارت خواندن خود را به پای هم سن و سالان‌شان برسانند.

پل مونت گومری، استاد مداخله روانی در مرکز مداخله مبتنی بر شواهد در دانشگاه آکسفورد گفت: مطالعات قبلی نشان داده بود که مصرف روزانه امگا3 به کودکان مبتلا به وضعیت‌هایی مانند اختلال هماهنگی رشد و نارساخوانی کمک می‌کند اما این نخستین مطالعه‌ای است که این نتایج مثبت را در کودکان مدرسه‌ای نشان داده است.

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

بی‌مهری با باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

گروه محیط‌زیست: باغ گیاه‌شناسی ملی ایران با ۱۴۵ هکتار وسعت بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی جهان محسوب می‌شود.

در این باغ که در محدوده شهرداری منطقه ۲۲ واقع شده، بالغ بر ۳۰۰ پژوهشگر با گرایش‌های مختلف منابع طبیعی و محیط‌زیست مشغول فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی هستند. با وجود این به‌دلیل کاهش اعتبارات، این مجموعه بی‌نظیر با مشکلات جدی مواجه شده است به‌طوری که بخشی از مجموعه‌های گیاهی باغ به‌دلیل کمبود آب، خشک شده یا با تنش‌های جدی روبه‌رو شده‌است. مهندس محمدکاظم عراقی، عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور یادداشتی در این زمینه نوشته که در پی می‌آید.

«باغ گیاه‌شناسی ملی ایران که عملیات احداث آن از سال1347 در عرصه‌ای بالغ بر 145هکتار در حاشیه تهران و در اراضی چیتگر شروع شد یکی از باغ‌های بزرگ گیاه‌شناسی دنیاست. این مجموعه گیاهی ارزشمند یکی از بخش‌های اصلی پ‍ژوهشی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور و مربوط به وزارت جهادکشاورزی است. جمع‌آوری، انتقال و کاشت گیاهان در این باغ از ابتدای تاسیس شروع و تاکنون با هر آنچه در توان همکاران این مجموعه بوده ادامه داشته است. کاشت گیاهان اعم از درخت، درختچه، بوته، گیاهان پیازی، گل‌ها و گیاهان علفی چندساله و یکساله در این باغ با سلیقه و برنامه علمی و فنی صورت گرفته است. علاوه براین، رویشگاه‌های خزری، البرز، زاگرس، ایران و تورانی به‌عنوان رویشگاه‌های ایرانی و رویشگاه‌های چین و ژاپن، هیمالیا، قفقاز، اروپا، آمریکا به‌عنوان رویشگاه‌های خارجی مدنظر بوده‌اند که در طراحی و احداث آنها از عناصر زیباشناختی نظیر آبشار استفاده شده است. گیاهان دارویی نیز قطعه‌ای به مساحت نزدیک به پنج هکتار را به‌خود اختصاص داده است.


همشهری
ادامه نوشته

تخم طالبی

تخم طالبی منبع فیبر غذایی

براساس تحقیقی که در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است، عصاره تخمه این میوه دارای 3.6 درصد پروتئین، ۴درصد چربی و 2.5درصد کربوهیدرات است که با ترکیب تغذیه ای شیر سویا مشابه است.


محققان این دانشگاه معتقدند، شیر به دست آمده از تخمه طالبی را می توان جایگزین با ارزش شیر سویا محسوب کرد. همچنین این ماده برای نوزادان نیز مفید است.


تخم و شبکه تور مانندی که دور آن است، غنی از فیبر و برای روده ها بسیار مفید است.

خلط اضافه و احتقان را دفع می کند.
تخمه این میوه سرشار از ویتامین A و C است.
پروتئین موجود در آن، در حفظ سلامت مو و ناخن موثر است.
پروتئین موجود در آن در ساخت آنزیم ها و هورمون های موردنیاز بدن، موثر است.
منبع عالی آنتی اکسیدان از جمله ویتامین C و E است. آنتی اکسیدان احتمال بروز سرطان را کاهش می دهد.
آنتی اکسیدان های موجود در آن کلسترول خون را کاهش می دهد.  

هموطن

گردو

چرا گردو چاشنی سفره افطار است؟


«پیش‌دستی گردو و پنیر کنار نان و سبزی و آش و شله‌زرد و سایر محتویات سفره افطار یعنی غذای مغز...یعنی امگا 3...یعنی چربی غیر اشباع‌شده که برای قلب مفید است. این نوع چربی، پایین آورنده کلسترول بد و افزایش دهنده کلسترول خوب است.»


« یک چهارم فنجان مغز گردو، در حدود 8 / 90 درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین می‌کند؛ پس نان و پنیر و گردو برای افطار غذای مناسبی است.»


هم‌چنين از فواید گردو مي‌توان به افزایش قابلیت ارتجاعی رگهای بدن و محافظت در برابر بیماری قلبی اشاره كرد؛ موسسه غذا و دارو نيز پیشنهاد کرده است برای سلامت قلب روزانه 30 گرم گردو بخورید.


افزایش قدرت ذهن و هوش، مفید برای تنگی نفس، جلوگیری از ورم مفاصل و مفید در بیماریهای پوست نظیر اگزما و پسوریازیس و ضد سرطان بودن از ديگر فوايد اين نعمت خدادادي است.


هموطن


ادامه نوشته

عصاره انگور

كاهش رشد سلول‌های سرطانی با عصاره انگور

محققان با بررسی و مطالعه روی رده‌های سلولی مختلف موش‌ها دریافتند كه انگور می‌تواند سلول‌های سرطانی از نوع سنگفرشی را از بین ببرد.


براساس این گزارش سلول‌های سرطانی مستعد رشد سریعی هستند و برای رشد و نمود خود، به شرایط ویژه‌ای نیاز دارند. عصاره دانه انگور شرایطی در محیط كشت این سلول‌ها فراهم می‌كند كه امكان تكثیر آنها وجود نداشته باشد.


این گزارش همچنین می‌افزاید كه عصاره دانه‌های انگور ضمن از بین بردن این نوع سلول‌های سرطانی، به بافت‌ها و سلول‌های سالم آسیبی نمی‌رسانند. گفتنی است؛ پیش از این خواص آنتی‌اكسیدانی پوست انگور قرمز در درمان برخی كانسرها به اثبات رسیده بود.

ادامه نوشته

یك صبحانه کامل!

بفرمایید یك صبحانه کامل!

مصرف کاکائو در شیر و یا هر فرآورده دیگری در وعده صبحانه، جذب کلسیم در بدن را به‌ خطر می‌اندازد.

نوشیدن آب‌میوه‌ها در وعده صبحانه موجب جذب میزان قابل ‌توجهی از ویتامین‌ها می‌شود که متاسفانه مصرف آب‌میوه‌ در وعده صبحانه ایرانی‌ها جایگاه ثابتی ندارد.

لازم است افرادی که اضافه وزن دارند از مصرف مواد‌غذایی پرچرب مانند سوسیس و کالباس و یا کله‌پاچه در وعده صبحانه پرهیز کنند.


مصرف صبحانه کامل به‌ ویژه در کودکان موجب کاهش خطر چاقی و باعث افزایش سطح ایمنی، یادگیری، خصوصیات روحی و روانی و رشد آنان می‌شود.  

هموطن

فقط نيم ساعت پياده‌روي

نيم ساعت پياده‌روي در روز براي سلامت قلب مفيد است

يك متخصص طب پيشگيري و پزشكي اجتماعي درباره‌ ارتباط ميان ورزش و تاثير آن در كاهش استرس و بيماري‌هاي قلبي گفت: فعاليت منظم جسمي براي سلامت رواني بسيار مفيد است.
افرادي كه از لحاظ جسماني فعال‌تر هستند، روحيه مثبت، اعتماد به نفس و توانايي بيشتري در رفع مشكلات روزانه خود دارند. حتي انجام ورزش‌هاي ساده‌اي مانند پياده‌روي نيم‌ ساعته در طي روز براي سلامتي قلب مفيد است و در رفع حس تنش و استرس به فرد كمك مي‌كند.

دكتر اكبر نيك‌پژوه درباره تاثير استرس در بروز بيماري‌هاي قلبي عنوان كرد: علاوه بر عوامل اصلي ابتلا به بيماري قلبي نظير كلسترول و فشار خون بالا، عدم فعاليت جسماني، استعمال سيگار و ديابت، استرس يا تنش عصبي نيز ممكن است يك عامل تاثير‌گذار در بروز بيماري‌هاي قلبي باشد.

ادامه نوشته

خواب ناکافی

خواب ناکافی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند

هموطن آنلاین_ تحقیقات جدید محققان نشان داد: محرومیت از خواب و استرس فیزیکی، اثرات مشابهی را در سیستم ایمنی بدن انسان دارند.


پژوهشگران در هلند و انگلیس دریافتند: کمبود خواب باعث تولید گلبولهای سفید خون معروف به گرانولوسیت ها به ویژه در شب می‌شود.گروهی از گلبولهای سفید دانه دار چند هسته‌ای دارند که به آنها گرانولوسیت می‌گویند.گرانولوسیت‌ها حدود 70 درصد از گلبول‌های سفید را تشکیل می‌دهند و خاصیت بیگانه خواری دارند.

کاترین آکرمن نویسنده اصلی این تحقیقات و پژوهشگر فوق دکترا در دانشگاه راموس پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مرکز روتردام در هلند توضیح داد: گرانولوسیت‌ها بلافاصله در برابر استرس فیزیکی از خواب ناکافی واکنش نشان می‌دهند و به طور مستقیم در پاسخ استرس بدن بازتاب دارند.


بر اساس این تحقیقات، پژوهشگران تعداد گلبولهای سفید خون 15 مرد جوان سالم را که از برنامه دقیق 8 ساعت خواب در هر روز به مدت یک هفته پیروی کردند، اندازه‌گیری کردند.این پژوهشگران سپس این تعداد گلبولهای سفید را با تعداد گلبولهای سفید بدن بعد از 29 ساعت محرومیت از خواب مقایسه کردند.


در این تحقیقات، مردانی که 29 ساعت بیدار مانده بودند نشان دادند که سطح سلولهای خونی سفید آنها که از آن با عنوان گرانولوسیت یاد می‌شود، افزایش یافته است.تحقیقات قبلی نشان داده بود که محرومیت از خواب با افزایش بیماریها نظیر چاقی، دیابت و فشار خون بالا مرتبط است.تحقیقات قبلی نیز نشان داد که کمبود خواب مزمن، یک عامل خطرساز برای اختلال در سیستم ایمنی بدن است.


زمان مناسب برای خوردن میوه چه موقع است؟؟؟

زمان مناسب میوه خوردن ؟؟

همه ما فکر می‌کنیم که خوردن میوه یعنی خرید میوه، پوست‌کندنش و فقط گذاشتنش توی دهان.

 به این سادگی که فکر می‌کنید نیست. بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم.


راه صحیح‌خوردن میوه‌ها چیست؟

این است که میوه‌ها را بعد از صرف غذا نخورید. میوه‌ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است.  اگر میوه‌ها رابعد از غذا بخورید، نقش مهمی در مسموم‌کردن سیستم بدنتان خواهند داشت. در چنین وضعیتی میوه‌ها بدنتان را با مقدار زیادی انرژی تأمین می‌کنند که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت‌های زندگی می‌شود. برای مثال در نظر بگیرید که 2تکه نان و یک تکه میوه خورده‌اید؛ تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده‌ و روده‌تان شود اما به‌دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می‌شود. در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر می‌شود و به اسید تبدیل می‌شود.


به محض اینکه درون معده، میوه با غذا و آنزیم‌های گوارشی تماس پیدا می‌کند همه حجم غذا شروع به ازبین‌رفتن و فاسد شدن می‌کند. پس لطفا میوه‌های خود را زمانی مصرف کنید که معده‌تان خالی است و یا قبل از خوردن وعده‌های غذایی‌تان میل کنید. شما بارها شنیده‌اید که بسیاری شکایت می‌کنند که هر زمان که هندوانه می‌خورم، غذا بالا می‌آید و معده‌ام نفخ می‌کند؛ زمانی که موز می‌خورم همه‌اش حس اینکه باید فورا به دستشویی بروم را دارم و... . در حقیقیت هیچ‌کدام از اینها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده‌تان خالی است. میوه‌ها با غذای فاسد‌شده ترکیب می‌شوند و گاز تولید می‌کنند و در نتیجه شما بالا می‌آورید.


‌سفیدی مو، طاس‌شدن، عصبانیت و گودی‌های سیاه زیر چشم، هیچ‌کدام اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالی میوه میل کنید.


 با توجه به تحقیقات دکتر هربرت شلتون، باید بدانیم که چنین موضوعی صحیح نیست که بعضی از میوه‌ها مانند پرتقال، نارنج و لیمو خودشان اسیدی هستند چرا که همه میوه‌ها در بدن قلیایی می‌شوند. اگر شما روش صحیح میوه‌خوردن را کاملا بیاموزید، به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد.


زمانی که نیاز دارید که آبمیوه بنوشید، فقط آبمیوه تازه بنوشید نه آبمیوه کنسروی.
حتی آبمیوه‌هایی که بسیار سفت هستند را ننوشید. میوه‌های پخته‌شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه‌ها را دریافت نخواهید کرد؛ تنها مزه‌شان را دریافت می‌کنید؛ پختن، تمام ویتامین‌ها را از بین می‌برد.

 اما به هرحال خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است. اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و آن را آرام‌آرام قورت دهید چرا که باید اجازه دهید که آب میوه با بزاق دهانتان قبل از قورت دادن آن کاملا ترکیب شود.


می‌توانید برای پاکسازی بدنتان 3‌روز روزه میوه بگیرید؛ به ‌مدت 3‌روز فقط میوه بخورید و در آخر متعجب می‌شوید از اینکه دوستانتان به شما می‌گویند که چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است.

همشهری

اینها چربی سوزند...

 سبزی ها و میوه های چربی سوز

یک سری مواد غذایی وجود دارد که به نام " غذاهایی با کالری منفی " (NEGATIVE CALORIE FOODS) معروف هستند.این مواد غذایی نسبت به سایر مواد،انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند، یعنی بدن انرژی بیشتری برای هضم آنها می سوزاند و در عین حال بدن نمی تواند کالری زیادی از آنها برای خود ذخیره کند.پس علاوه بر اینکه باعث سوخت چربی ها می شوند، کمتر به چربی تبدیل شده و ذخیره می شوند.مواد غذایی دارای چربی،پروتئین،کربوهیدرات،کالری،ویتامین و املاح هستند.ویتامین ها،بافت های بدن را تحریک می کنند تا آنزیم تولید کنند که این آنزیم ها باعث تجزیه و مصرف انرژی موجود در غذاها می شوند.بنابراین غذاهایی با کالری منفی، غذاهای غنی از ویتامین و املاح هستند که نه تنها باعث مصرف انرژی حاصل از خود می شوند،بلکه انرژی اضافی موجود در طی عمل هضم را مصرف می کنند.البته مصرف اینگونه مواد غذایی زمانی در کاهش وزن مؤثر است که غذاهای پُرکالری و فاقد مواد مغذی مثل انواع تنقلات، چیپس و ... را مصرف نکنید.
مواد غذایی با کالری منفی (NEGATIVE CALORIE FOODS) یاچربی سوز شامل انواع مختلفی از میوه ها و سبزی ها است که شامل مواد غذایی زیر می باشد:
از سبزی ها:
مارچوبه – چغندر – کلم – کلم بروکلی – هویج - گل کلم – کرفس – کاسنی – فلفل قرمز – خیار – شاهی – سیر – لوبیا سبز – کاهو – پیاز – تربچه – اسفناج – شلغم و کدو سبز است.
 
از میوه ها:
سیب – زغال اخته – طالبی و گرمک – گریپ فوروت – لیمو ترش – انبه – پرتقال – هلو – آناناس – تمشک – توت فرنگی – گوجه فرنگی – نارنگی و هندوانه است.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ



لیمو ترش

لیموترش سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک و فلاوونوئید بوده و دوست سلامتی شماست.

لیموترش مانع از انباشتگی چربی‌ها می‌شود، احتباس آب را کاهش می‌دهد، به هضم غذا کمک کرده و با سرما خوردگی مقابله می‌کند و حتی در نظافت منزل نیز به کار می‌آید.

اگر می‌خواهید مقداری کالری بسوزانید به سراغ لیموترش بروید. این ماده‌ی مغذی شما را به اندام دلخواه‌تان نزدیک می‌کند.

لیموترش از انباشته شدن چربی‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد و با احتباس هیدرولیپیدی مقابله می‌کند. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از انباشتگی چربی‌ها از ورزش و فعالیت‌های فیزیکی غافل نشوید.

 لیموترش می‌تواند روی رنگ و روی شما تأثیر بگذارد و پوست‌های کدر و تیره را روشن و خوش آب و رنگ کند. برای این کار 1میلی گرم اسانس لیموترش را با 1 میلی گرم روغن ضروری گل عطری و 13 میلی گرم روغن گیاهی argan مخلوط کنید. روزانه صبح و شب، چند قطره از محلولی که درست کرده‌اید را به پوست صورت خود زده و آرام با نوک انگشتان‌تان ضربه‌هایی به گونه‌های‌تان بزنید.

اسانس لیموترش پوست صورت را خوش‌رنگ، درخشان کرده و به اصطلاح رنگ و روی شما را باز می‌کند. توجه داشته باشید زمانی که می‌خواهید در معرض نور خورشید قرار بگیرید به پوست خود لیموترش نزنید.


آیا از دیر هضم کردن غذا، دل درد و یا ترش کردن معده رنج می‌برید؟ اگر جواب‌تان مثبت است لیموترش را دریابید. یک قطره اسانس لیموترش را با یک قطره روغن ضروری ترخون و یک قطره روغن گیاهی نعناع مخلوط کنید. به مدت 8 الی 10 روز 3 قطره از محلولی که درست کرده‌اید را روی یک حبه قند بچکانید و قبل یا بعد از غذا در دهان بگذارید.

روغن ضروری لیموترش کبد را تمیز کرده و به تصفیه‌ی دستگاه گوارش یاری می‌رساند. توجه داشته باشید این درمان برای زنان باردار، شیرده و افراد مسن توصیه نمی‌شود.

جالب

آدم یا درخت ؟؟؟!!!؟؟؟

نظرتون راجع به ارتفاع چیه !!!!!

پارک کردن

شاد شوید!!

خوردنی هایی که شما را شاد می کند

هیچ چیز لذت بخش تر از خوردن غذا نیست. البته اگر سالم و مقوی باشد. در میان رژیم غذایی برخی خوراکی ها هست که هم برای سلامت جسمانی ما مفید است و هم برای سلامت روانی ما به این نکات توجه کنید:

آب و لبنیات:
آب و شیر دو مایع ضروری برای سلامت بدن هستند. بدن ما برای انجام فعالیت های طبیعی خود به آب نیاز دارد. بدنخوراکی های شاد کننده برای تحرک و فعالیت های حیاتی دستگاه ها مانند مغز، قلب و کلیه و کبد برای صحیح عمل کردن، به آب نیاز دارد. در صورتی که آب کافی ننوشید، وضعیت بدن رو به وخامت می رود. بنابر گزارش های دانشمندان دانشگاه مینه سوتا، کلسیم موجود در محصولات لبنی برای سلامت بدن و استحکام استخوان ها ضروری است. همچنین از افزایش فشارخون بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. حتی مصرف لبنیات کم چرب در کاهش چربی و کاهش توده عضلانی هم موثر است


نوشیدن چای:


چای بنوشید اما چایی که میزان کافیین آن کمتر باشد. چرا که هرچه میزان کافیین بیشتر باشد، بدن بیشتر دچار کم آبی شده و نوشیدنی های شیرین هم به افزایش وزن منجر می شود. مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه چای در تقویت حافظه موثر بوده و از بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری می کند.چای مزایای مفیدی دارد، از جمله آنتی اکسیدان های موجود در آن که در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. بهتر است چای را با آب میوه یا دارچین و زنجبیل مزه دار کرد.

 

هموطن

قند خون بالا

قند خون بالا چهره را مسن نشان می دهد

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج مطالعات مختلف نشان داده است که داشتن یک سبک زندگی ناسالم می تواند موجب شود چهره فرد پیرتر به نظر برسد چرا که قند خون بالا صورت را سریعتر پیر کند. به گفته متخصصان افرادی که قند خونشان بالاست بیش از آنهایی که قندخون پایین دارند ، مسن به نظر می رسند.
قند خون که در نتیجه رژیم غذایی ناسالم و یا ورزش نکردن بالا می رود، در حال حاضر به عنوان عامل بیماری زا شناخته می شود اما این بررسی نخستین پژوهشی است که قند خون بالا را با چهره فرد مرتبط می کند.
محققان دریافتند هر میلی مول در لیتر افزایش قند خون که در افراد سالم بین پنج و شش میلی مول در لیتر است، پنج ماه به سن صورت فرد اضافه می کند.
پژوهشگران قند خون ۶۰۲ نفر را اندازه گیری کردند.
محققین در مقاله ای که درنشریه Age منتشر شده عنوان کرده اند که افراد سالم با قند خون پایین یک سال جوان تر از آنهایی که قند خون بالا داشتند به نظر می رسیدند . این افراد سالم، همچنین یک سال و نیم جوان تر از آنهایی بودند که دیابت داشتند.
احتمالا روند پیر شدن به دلیل ایجاد قند که به کلاژن (پروتئین سازنده پوست) می چسبد صورت می گیرد و جدا کردن این قند برای بدن بسیار دشوار است.
گلوکز می تواند مانع از تولید انسولین شود که گفته می شود نقش مهمی را در پیری دارد.
هرچه بدن افراد گلوکز بیشتری داشته باشد آنها پیرتر به نظر می رسند به طوری که افراد مبتلا به دیابت مسن تر دیده می شوند.

هموطن

 

موجود دریایی عجیب در سواحل کارولینای جنوبی

به گزارش فارس به نقل از یاهونیوز، ساحل “فولی” در ایالت کارولینای جنوبی، در تعطیلات آخر هفته گذشته شاهد ورود یک موجود عجیب به ساحل بوده است. این جانور، سوالاتی را ایجاد کرده و ممکن است یک گونه جدید باشد.

بنابراین گزارش، این موجود عجیب و غریب بی‌ازار است و خطری برای ساحل‌نشینان دربر ندارد. یک دامپزشک متخصص در خصوص آبزیان در کارولینای جنوبی این موجود را به عنوان نوعی “سگ‌ماهی” شناسایی کرده است. سگ‌ماهی‌های اقیانوس اطلس می‌توانند طولی نزدیک به ۱۵ فوت و وزنی معادل ۸۰۰ پوند داشته باشند.

این گزارش در پایان تصریح کرده است که سگ‌ماهی‌های اقیانوس اطلس باید بیشتر از انسان‌ها بترسند تا انسان‌ها از آنان. این گونه آبزی اخیرا به عنوان یک گونه درخطر انقراض نام گرفته است. بر اساس مقاله‌ای که ماه فوریه در واشنگتن‌پست منتشر شد، سگ‌ماهی همواره هدف صیادان برای به‌دست آوردن خاویار است. در حال حاضر محدویت‌هایی در خصوص تعداد سگ‌ماهی‌های قابل صید توسط صیادان اعمال شده است.

کلاه عجیب

عید91

عید همگی مبارک

سلامت و شاد باشید.

عسل

عسل را جایگزین شکر کنید

عسل حاوی قند های گلوکز و فروکتوز است که میزان کلسیم و آهن و فسفات را در بدن افزایش می دهد.


سید ضیاء الدین مظهری، متخصص تغذیه عنوان کرد: عسل حاوی خاصیت بی شماری است.
وی در ادامه خود افزود: عسل حاوی قندهای گلوکز و فروکتوز است و میزان منیزیم و پتاسیم، کلسیم آهن و فسفاف را بدن افزایش می دهد.

مظهری تصریح کرد: اگر متخصص و غیر متخصص به شما پیشنهاد می کند هنگام سرما خوردگی و گلو درد عسل را با آب ولرم مخلوط کنید و بنوشید به دلیل خاصیت ضد باکتریهایی عسل است.
وی ادامه داد: عسل هم گلو درد را تسکین می دهد و هم باکتری هایی را که باعث ایجاد عفونت می شوند نابود می کند.
وی خاطر نشان کرد: اگر هم از رژیم غذایی لاغری پیروی می کنید یک لیوان آب لیمو و عسل را هر روز صبح مصرف کنید که این مخلوط در تقویت متابوسیم بدن موثر است.

هموطن 

جوانی

جوانی با خوراکی های فوق العاده

احتمالاً شما هم مثل بیشتر مردم دوست دارید جوان تر به نظر برسید. یكی از راه های رسیدن به این هدف، افزودن میوه های ضدپیری به رژیم غذایی تان است.


میوه ها سرشار از آنتی اكسیدان هستند و آنتی اكسیدان ها برای مبارزه با رادیكال های آزاد كه بر روی سیستم بدن تأثیر منفی می گذارند، مفیدند. این مواد در ضمن نقش مهمی در مقابله با آسیب های ناشی از بالارفتن سن ایفا می كنند.                                       


                

ادامه نوشته

تغییر عملکرد مغز

مادر شدن عملکرد مغز را تغيير مي‌دهد!

 چندي پيش محققان دانشگاه «نورث وسترن» اعلام کردند که سطح تستوسترون در مردان به هنگام تولد فرزندشان کاهش مي‌يابد که اين امر باعث وظيقه شناس‌تر شدن آن‌ها مي‌شود، اخيرا نيز محققان به اين نتيجه رسيده‌اند مادر شدن عملکرد مغز را تغيير مي‌دهد.


مادر شدن در ارتباط با مجموعه‌اي از رفتارهاست که ناشي از ايجاد تغييراتي در مغز است.
دکتر «آدي ميزراهي» و همکارش «ليور کوهن» سه موش که يکي به بچه خود شير مي‌داد، ديگري در ارتباط با بچه خويش بود و سومي که تجربه بچه‌دار شدن نداشت را در معرض بوي بچه موش قرار دادند و سپس فعاليت بخش کورتکس شنيداري را مورد مشاهده قرار دادند.
کورتکس شنيداري، بخشي از مغز است که در پاسخ به ورودي‌هاي حسي از محيط اطراف تغيير عملکرد از خود نشان مي‌دهد. در اين آزمايش مشخص شد بوي بچه موش‌ها تغييراتي اساسي در پردازش شنيداري موش‌هاي ماده‌اي داشت که در تعامل با بچه‌هاي خود بودند و در اين ميان مادراني که به بچه خود شير داده بودند، بيشترين حساسيت را از خود نشان دادند.
بر اساس نتايج اين تحقيق که در مجله «Neuron» منتشر شد، تعامل حس بويايي و شنيداري به سرعت پس از تولد نوزاد در کورتکس مغز موش مادر رخ مي‌دهد که تاثير بسياري بر رديابي موش‌هاي نوزاد دارد.

هموطن

چه جوری خوابیده!!!!!!!!!!!!

جالب

جالب

جالب

پوست

برنزه کردن پوست، خطرناک است

دکتر محمد علي نيلفروش زاده، متخصص پوست و مو با اشاره به اينکه دوران کودکي مهمترين سن از نظر دريافت اشعه مضر آفتاب است و بسياري از عوارض آفتاب که در سنين ميانسالي و پيري ظاهر مي شود، گفت: اغلب مردم آگاهي کافي از آثار زيان بخش آفتاب ندارند و يا به محافظت از آن اهميت نمي دهند و اين امر متاسفانه موجب شيوع ملانوم بدخيم در ايران شده است.
وي خاطر نشان کرد : سعي کنيد بين ساعت هاي 10 صبح تا 3 بعدازظهر که بيشترين ميزان اشعه مضر آفتاب وجود دارد (به خصوص در فصل تابستان) از خانه يا محيط هاي سر بسته خارج نشويد، همچنين در سايه حرکت کنيد و از مکان‌هايي که نور آفتاب به طور مستقيم مي تابد، عبور نکنيد.
دکتر نيلفروش‌زاده در مورد حفاظت دست‌ها از اشعه مضر آفتاب، گفت: بهتر است دستکش بپوشيد و از سايبان، چتر و کلاه‌هاي لبه دار استفاده کنيد، اندازه لبه اين کلاه‌ها بايد حداقل 5/7 سانتي متر باشد.
وي در خصوص درجه حفاظتي کرم هاي ضد آفتاب گفت: عدد مربوط به SPF حداقل بايد برابر 15 باشد.
وي با تاکيد بر اينکه برنزه کردن پوست کاري بسيار خطرناک است؛ گفت: از برنزه کردن پوست بپرهيزيد و کمتر حمام آفتاب بگيريد، از رفتن به سالن‌هاي مخصوص برنزه کردن پوست که از اشعه مصنوعي فرابنفش A براي اين کار استفاده مي کنند، خودداري کنيد در صورتي که تمايل داريد رنگ پوستتان برنزه باشد ، از کرم هاي مخصوص برنزه کردن استفاده کنيد تا ضمن در امان ماندن از اشعه آفتاب، رنگ دلخواهتان را نيز به دست آوريد البته استفاده از اين کرم‌ها نيز بي ضرر نيست.
دکتر نيلفروش زاده يادآور شد: کرم‌هاي ضد آفتاب به دليل جلوگيري از تخريب الياف پروتئيني پوست يعني کلاژن و الاستين از پير شدن پوست و افتادگي آن پيشگيري مي کند.
وي با تاکيد بر لزوم آموزش کودکان در خصوص محافظت صحيح از اشعه زيان بار نور خورشيد، گفت: کودکان به دليل فعاليت بيشتر در معرض تابش نور آفتاب قرار مي گيرند لذا از پوشاندن لباس هاي بدون آستين به آنها به خصوص در فصل تابستان خودداري کنيد و آنها را به استفاده از کلاه عادت دهيد.
آموزش به کودکان در زمينه دوري از آفتاب و استفاده از ضدآفتاب‌ها اهميت زيادي دارد، به افراد بزرگسالي هم که نسبت به اين مسئله آگاهي ندارند ، هشدار دهيد و آنها را از خطرهاي آفتاب آگاه سازيد.

 هموطن